Communicatieplan: van concept naar uitvoering

  • Hoe zien de communicatiedoelstellingen van je organisatie eruit?
  • Vind jij het lastig om de communicatiedoelstellingen in een concreet plan te vervatten?

Om succesvol te communiceren met je doelgroepen is het goed om gebruik te maken van een communicatieplan. Een communicatieplan bestaat uit een aantal verschillende onderdelen. De inhoud van een communicatieplan is afhankelijk van de situatie cq het doel en de doelgroep waarvoor je het maakt (intern of extern gericht). Je kunt het ook gebruiken als briefing als je een extern bureau inschakelt.
Wanneer je geen plan maakt, is de kans groot dat communicatiemiddelen niet samenhangen, niet passend zijn voor de doelgroep, ongeschikt zijn voor de organisatie of dat het externe bureau op een verkeerd been wordt gezet (met alle gevolgen van dien).

De experts van het Communicatiehuys helpen je bij het maken van een overzichtelijk en praktisch plan dat jou in ondersteunt bij het realiseren van je communicatiedoelstellingen.

Het Communicatiehuys heeft een gereedschapskist met verschillende oplossingen voor jou samengesteld.

Bekijk hier onze gereedschapkist
×