(Her)positioneren van je merk

  • Wat zijn kenmerkende merkwaarden?
  • Wat is het verhaal achter je merk?
  • Hoe en bij wie breng je het nieuwe of vernieuwde merk over?

Allereerst gaan we samen met verschillende personen uit jouw organisatie gaan we een analyse maken van de merkbeleving. Hiervoor hebben we verschillende methoden en werkwijzen die we kunnen inzetten.

Vervolgens bepalen we de merkidentiteit. Het verhaal achter je merk noemen we ook wel de corporate story. Dit vormt de schakel tussen je strategische positionering en een onderscheidende merkidentiteit. Met dit verhaal brengen we jouw (vernieuwde) propositie onder de aandacht bij je doelgroepen. Dit karakteristieke en consistente verhaal is het unieke vertrekpunt voor alle communicatie om de optimale branding te creëren.

Zodra de merkidentiteit is bepaald, wordt het tijd om dit te gaan communiceren met de markt en je doelgroep aan te zetten tot actie.

Op basis van jouw positionering bepalen we speerpunten vanuit de vastgestelde merkwaarden (communicatiestrategie). We bedenken en ontwikkelen een creatief concept op basis van je positionering, verpakt in de juiste middelen en met een uitgedachte planning.

Het Communicatiehuys heeft een gereedschapskist met verschillende oplossingen voor jou samengesteld.

Bekijk hier onze gereedschapkist
×